28 d’octubre, 2007

don joan i don ramon, les vint-i-nou llançades

La mare me'n veu venir
per un camp que verdejava,
collia roses i flors,
flors i violes boscanes.
-D'on veniu, el meu fillet,
d'on veniu, el meu fill, ara?
-Mare, vinc de peleiar
de les galeres de Malta.
-Què teniu, el meu fillet,
les colors porteu mudades?
-Si els colors mudats duc jo,
vós, mare, en sou la causa
perquè teniu sinó un fill
i aquest feu anar en batalla:
a la batalla del rei
n'hi van molts, no en tornen gaires,
no en tornen sinó alguns,
són hereus de bones cases.
Mare, fasseu-me'n un llit
en el replà de l'escala,
no me'l fasseu gaire bé
que tampoc hi jauré gaire.
Entre el meu cavall i jo
portem vint-i-nou llançades,
el cavall en porta nou,
jo porto totes les altres.-





cd: "les cançons de mataró 1932-2005"
edita: casa de la música popular
data: desembre 2005

text: tradicional
música: tradicional

maira comalat: veu
montse majà: violoncel
coqui castells: bateria
joan vallcorba: teclat i programacions
primavera per la cau: cor
pol caturla: baix elèctric
marc planells: ud
víctor plana: flauta travessera

Etiquetes de comentaris: , , , ,

1 comentaris:

Blogger Unknown diu...

La primavera per la pau em prta records de la meva època adolescent... una pancarata amb un arc de sant Martí sortint de l'estació de tren va ser la meva priemra referència d'aquesta interessant iniciativa...

M'ha agradat resseguir aquest tema!

29 d’octubre, 2007 17:57  

Publica un comentari a l'entrada

<< relk.blogspot.com